Skuteczne rytuały magiczne

Kundalini Joga, cz. 2

Kundalini. O oddychaniu, mantrach, krijach i mudrach

Kundalini
Kundalini

Joga Kundalini składa się z sześciu głównych elementów, które wykonuje się w następującej kolejności:

Pieśń otwierająca. Każda klasa zaczyna się od pieśni otwierającej, znanej również jako dostrajanie.

Pranajama lub rozgrzewka. Ćwiczenia oddechowe, zwane pranajamą , a czasem także ruchy rozciągające kręgosłup. Celem pranajamy jest praktykowanie kontroli oddechu.

Krija. Krija to sekwencja pozycji, pranajamy, mudr (pozycji rąk), dźwięków i medytacji. Długość i intensywność kriyi zależy od instruktora.

Relaks. To pozwala ciału i umysłowi wchłonąć efekty kriji.

Medytacja w celu rozwijania świadomość.

Pieśń kończąca. Lekcja kończy się śpiewem

Jakie są korzyści?

Joga Kundalini ma kilka popartych nauką i anegdotycznych korzyści.

Ulga w stresie i niepokoju.

Podobnie jak inne formy jogi, joga Kundalini może pomóc złagodzić stres i niepokój .W badaniach z 2017, uczestnicy doświadczyli natychmiastowej ulgi w stresie po wykonaniu jogi. Efekt ten utrzymywał się po kolejnych 3 miesiącach ćwiczeń. Podobnie badanie z 2018 r. wykazało, że 8 tygodni jogi Kundalini obniżyło poziom lęku u uczestników. Naukowcy doszli do wniosku, że joga może być skuteczną opcją leczenia dla osób z uogólnionym zaburzeniem lękowym.

Poprawia funkcje poznawcze

W jednym z badań naukowcy przeanalizowali 81 uczestników z łagodnymi zaburzeniami funkcji poznawczych. Uczestnicy zostali losowo podzieleni na dwie grupy. Jedna grupa ćwiczyła jogę Kundalini, podczas gdy druga grupa otrzymywała trening poprawiający pamięć przez 12 tygodni. Podczas gdy obie grupy wykazały znaczną poprawę pamięci pod koniec badania, tylko grupa Kundalini wykazała krótko- i długoterminową poprawę funkcjonowania wykonawczego. Obejmuje to między innymi umiejętności takie jak rozumowanie, rozwiązywanie problemów i elastyczność poznawcza. Oprócz poprawy funkcji poznawczych grupa, która praktykowała jogę, miała również mniej objawów depresji pod koniec badania.

Poprawia samoocenę

Inne badanie z 2017 roku wykazało, że joga Kundalini może poprawić pozytywne nastawienie ciała i samoakceptację. Korzyści te zaobserwowano u dziewięciu kobiet, u których zdiagnozowano jadłowstręt psychiczny i bulimię. Według naukowców joga może pomóc w leczeniu zaburzeń odżywiania poprzez poprawę samooceny i samooceny.

Duchowe oświecenie

Uważa się, że gdy budzi się twoja energia Kundalini, stajesz się bardziej duchowo połączony ze sobą i innymi. Korzyści te nie zostały naukowo udowodnione, ale są poparte anegdotycznymi dowodami. Rzekome korzyści mogą obejmować: więcej empatii, zwiększoną kreatywność, zwiększoną energię, czy wewnętrzny spokój.