Skuteczne rytuały magiczne

Kundalini Joga, cz. 3

Pozy Kundalini Joga dla początkujących

Kundalini Joga
Kundalini Joga

Jeśli chcesz spróbować jogi Kundalini, możesz zacząć od tych przyjaznych dla początkujących pozycji.

Pozycja lotosu

Lotos to podstawowa pozycja siedząca. Pomaga otworzyć biodra, więc może być trudno, jeśli masz ucisk w tym obszarze. Poruszaj się ostrożnie, jeśli masz problemy z biodrami.

Aby zrobić lotosową pozę:

Usiądź na podłodze z wyciągniętymi nogami. Utrzymuj neutralny kręgosłup. Zegnij kolana na zewnątrz, zbliżając stopy do ciała, tak jakbyś miał usiąść w pozycji ze skrzyżowanymi nogami. Połóż lewą stopę na prawym udzie. Następnie połóż prawą stopę na lewym udzie.

Pozycja kobry

Mówi się, że ta pozycja aktywuje energię Kundalini. Oto jak to zrobić:

Połóż się na brzuchu, z nogami i stopami ściśniętymi razem. Oprzyj czubki stóp na podłodze. Połóż dłonie pod ramionami. Upewnij się, że palce są skierowane do przodu, a łokcie są równoległe do siebie.

Oddech. Podnieś głowę i tułów, przyciskając dolną część ciała do podłogi. Wyprostuj ramiona, podnosząc klatkę piersiową i brzuch. Opuść ramiona i z powrotem. Przytrzymaj Cobrę do 30 sekund, oddychając głęboko. Zrób wydech i wróć do pozycji wyjściowej.

Pozycja łucznika

Uważa się, że łucznik sprawia, że ​​czujesz się pewnie jak wojownik. Aby zrobić tę pozę:

Stań prosto, ze złączonymi stopami. Obróć prawą stopę na zewnątrz o około 45 stopni. Cofnij prawą stopę, prostując nogę. Zegnij lewe kolano, ale upewnij się, że nie przechodzi przez lewą stopę. Rozciągnij ramiona na ich wysokość. Zwiń obie ręce w pięści i skieruj kciuki do góry. Obróć górną część ciała w lewo. Jednocześnie zegnij prawy łokieć i przyłóż prawą pięść do prawej pachy. Patrz w przód i oddychaj głęboko, utrzymując tę ​​pozycję przez 2 do 3 minut. Następnie zmień strony, z lewą nogą do tyłu i zgiętą lewą ręką i przytrzymaj przez kolejne 2 do 3 minut, oddychając głęboko.

Czy joga Kundalini jest bezpieczna?

Joga Kundalini, jak każda joga, powinna być praktykowana z myślą o bezpieczeństwie. Zachowaj ostrożność, jeśli: masz problemy z oddychaniem, miewasz ból stawów, masz kontuzję, masz problemy z równowagą, jesteś w ciąży.

Jeśli nie masz pewności, czy Kundalini jest dla Ciebie bezpieczne, porozmawiaj ze swoim lekarzem, aby dowiedzieć się, czy istnieją jakieś środki ostrożności, które powinieneś podjąć lub czy istnieje bezpieczniejsza opcja ćwiczeń.

Najważniejsze!

Joga Kundalini jest bardziej duchowa niż inne rodzaje jogi. Podczas gdy inne rodzaje jogi płyną z oddechem, joga Kundalini łączy intonowanie, śpiewanie, ruchy i oddychanie w określonych wzorcach. Celem jest promowanie duchowego oświecenia.

Istnieje kilka popartych naukowo korzyściami jogi Kundalini. Według badań może pomóc złagodzić stres i niepokój, poprawić funkcjonowanie poznawcze oraz zwiększyć samoocenę.